Arabanın hızlanmamasının veya zayıf çekişinin en önemli nedenlerine dikkat edin
Arabanın yavaş hızlanmasının yaygın nedenleri
Kirli (temiz olmayan) kütle hava akış sensörü (MAF), arızalı bujiler, arızalı gaz kelebeği konum sensörü, tıkalı katalitik konvertör, arızalı oksijen sensörü, tıkalı hava filtresi ve yakıt sistemi arızası.
1- Tıkalı hava filtresi
Tıkalı bir hava filtresi, daha az havanın geçmesine izin verdiği için bir arabanın hızlanırken yavaş hissetmesinin en yaygın nedenidir.
2- (Hava sensörü) Kütle hava akış sensörü veya MAF sensörü, yakıt enjeksiyon sisteminin temel bir bileşenidir. Hava filtresi kutusu ile gaz kelebeği valfi arasında bulunur. MAF, motorun içten yanma odasında uygun miktarda yakıt ve havanın karıştırılmasını sağlar.
MAF, zamanla yıprandıkça kirlenebilir veya arızalanabilir. Kötü bir kütle hava akış sensörü, aracın iç sistemine yanlış veri göndererek yanma sistemine giren ideal yakıt miktarını yanlış hesaplamasına neden olabilir.
Ancak kirli bir hava akış sensörü özel bir sensör temizleyici ile temizlenebilirken, arızalı bir sensör hemen değiştirilmelidir.
3- Oksijen sensörü arızası
Birkaç tip oksijen sensörü vardır ancak hepsi aynı amaca hizmet eder: oksijen miktarını belirleyerek hava-yakıt oranını düzenlemek. Sensör hasar görürse, motor yakıt ve havanın uygun oranını koruyamaz.
Bu, aracın hızlanırken neden yavaş hissettiğinin veya sürücünün düzensiz yavaşlamalar yaşadığının veya aracın tamamen güç kaybetmesinin bir başka nedenidir.
Ayrıca, oksijen sensörü kirliyse zayıf hızlanma meydana gelebilir. Bu gibi durumlarda, araçtaki oksijen sensörünü temizlemek sorunu çözebilir.
Hasarlı bir oksijen sensörü araçta yakıt tüketiminin artmasına neden olur
4- Bujiler
Arabadaki bujiler, motoru çalıştırmak için gereken ateşlemeyi üretir. Kötü bir buji, performansta önemli bir kayba ve yakıt tüketiminde artışa neden olabilir.
Arabanın arızalanmasının ve zayıf ivmelenmesinin nedeni, arızalı bujilerin varlığı da olabilir. Arızalı bujilerle sürüş ciddi sonuçlara yol açabilir, bu nedenle öncelikli olarak ele alınmalıdır.
5- Tıkalı Katalitik Konvertör (Çevresel Kutu)
Katalitik konvertör, zehirli gazları daha az zararlı gazlara dönüştürmek için katalizörler kullanır. Sonuç olarak, içten yanmalı motorlu bir aracın egzoz sisteminin önemli bir bileşenidir.
Katalitik konvertör tıkalıysa veya arızalanırsa, aracınız tehlikeli gazlar ve siyah duman yayar. Tıkalı bir katalitik konvertör, gaz pedalına bastığınızda aracın hızlanamamasının en yaygın nedenlerinden biridir.
Yakıt Sistemi Arızası
Yakıt, bir aracın motorundaki yanma için gereklidir. Ancak, yakıt sistemi arızalandığında, motora yeterli yakıt sağlanmaz ve bu da aracın ivmelenmesinde sorunlara yol açar.
Yakıt dağıtım yönteminin bir aracın motorundaki yakıt beslemesini tüketmesine neden olabilecek birkaç faktör vardır. Bu faktörler şunlardır:
6- Yakıt Enjektörleri
Yakıt enjektörleri, yakıt hatları aracılığıyla yanma odasına giren yakıt miktarını düzenler. Kötü yakıt enjektörleri, yakıt kirleticileri nedeniyle zamanla tıkanan ve yakıt dağıtımını engelleyen enjektörlerdir.
7- Arızalı Yakıt Pompası
Yakıt pompası, yakıtı tanktan yakıt hatları aracılığıyla motora aktarır. Arızalı bir yakıt pompası, enjektörlere yakıt sağlamada başarısız olur, bu da hızlanma sorunlarına ve ciddi durumlarda durmaya neden olur. #dpf #katalşzör #karbomer #herkes #vşral #arızatesopit #arızalambası
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder