2.7.24

MOSSAD DESTEKLİ PROVOKASYONUN ŞİFRELERİ

 ⚫️MOSSAD DESTEKLİ PROVOKASYONUN ŞİFRELERİ


⚫️Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Suriye ile normalleşme mesajının hemen ardından Kayseri’de başlatılan provokasyon girişimi her yönüyle kontrol altında.

⚫️MOSSAD’ın desteğini  “twit atarak” ilan ettiği provokasyonu eşzamanlı olarak Suriye’ye de sıçratma çabası istihbarat tezgahını ele verdi.

⚫️Suriye'de Fırat Kalkanı operasyonu ile Türk askerinin kontrol atlında tuttuğu bölgede azınlık bir grup tarafından başlatılan sokak olayları, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından bastırıldı ve eylem amacına ulaşamadı.

⚫️Bölgede yaşanan gelişmelere yönelik açık bir provokasyon olduğu görülen olay bazı sebepleri içinde barındırıyor.

⚫️Suriye'de işgal ettiği topraklarda sözde yerel seçim yapmayı planlayan terör örgütü PKK/YPG, Türkiye'nin bölgede bir terör devleti kurulmasına izin verilmeyeceği uyarılarının ardından, sözde seçimi ertelemek zorunda kaldı.

⚫️Terör örgütü, Rakka, Deyrizor, Halep ve Haseke dahil toplam 4 ili, ayrıca El-Cezire (Haseke ve Kamışlı), Deyrizor, Rakka, El-Furat (Aynularap), Münbiç ve Afrin-El-Şehba ile Tabka bölgelerini kapsayacak sözde seçimle kendine meşruiyet kazandırma çabasına girmişti.

⚫️Türkiye’nin harekat bölgelerini de kapsayan sözde seçimlerin engellenmesine yönelik terör unsurları bölgede Türkiye karşıtı faaliyetlerini arttırmıştı.

⚫️Türkiye ile Suriye arasında bir normalleşme süreci ve Türkiye’nin bölgede güçlenmesi yönünde atılan diplomatik adımları baltalamaya yönelik terör unsurları ve bölgedeki bazı azınlık gruplar bu normalleşme sürecini baltalamaya yönelik bir tutum içerisine girdi.

⚫️1 Temmuz’da yaşanan
Suriye’deki Türkiye karşıtı eylemlerin arkasında Radikal Kuzey Fırtınası grubu var .

⚫️Suriye Geçici Hükümeti, olayların Türkiye ve Suriyeli muhalifler arasındaki ilişkileri zedelediğini vurgulayarak kışkırtıcı saldırı çağrılarına uyulmaması gerektiğini belirtti.

⚫️Özellikle Batı’da aşırı sağın yükseldiği bir dönemde eş zamanlı olarak yürütülen bu popülist yaklaşım, Kayseri’de yaşanan kışkırtma sonrası çıkan olaylarla Türkiye’nin bölgede güçlenmesini istemeyen gurupları harekete geçirdi.

⚫️Türk bayrağına karşı milletimizin hassas yaklaşımını tetikleyecek bir sosyal medya kampanyası yürütüldüğü servis edilen videolardan anlaşılıyor.
Gerek içeride gerekse dışarıda sığınmacı politikasına yönelik hazırda bekleyen unsurların bir iç karışıklık çıkarma hedefiyle kampanya yürüttükleri açıkça görülüyor.
Türk Bayrağına karşı yapılan eyleme Mehmetçiğimizle birlikte Özgür Suriye Ordusu birlikleri de müdahalede bulundu.

⚫️Radikal bir azınlık tarafından başlatılan münferit ayaklanma Polis Özel Harekat ve TSK’nın müdahalesiyle hızlıca bastırıldı ve provokasyonun önüne geçildi.

⚫️Harekat bölgesinde asayişin sağlanmasıyla olağan duruma dönüldü.

13.6.24

TEŞRİK TEKBİRLERİ

 


Teşrik tekbirleri, İslam dininde Kurban Bayramı ve onu takip eden günlerde söylenen özel tekbirlerdir. Bu tekbirler, Müslümanlar tarafından belirli zaman dilimlerinde yüksek sesle ve topluca tekrarlanır. İşte teşrik tekbirleri hakkında detaylı bilgi:


1. Tanım:

Teşrik tekbirleri, Kurban Bayramı'nda ve bayramı takip eden 4 gün boyunca belirli namazlardan sonra söylenen tekbirlerdir. "Allahu Ekber, Allahu Ekber, La ilahe illallahu vallahu Ekber, Allahu Ekber ve Lillahil Hamd" şeklindedir. Anlamı ise: "Allah en büyüktür, Allah en büyüktür. Allah’tan başka ilah yoktur. Allah en büyüktür, Allah en büyüktür. Hamd Allah'a mahsustur." 


2. Zamanı:

Teşrik tekbirleri, Arefe Günü sabah namazından (9 Zilhicce) başlar ve Kurban Bayramı'nın dördüncü gününün ikindi namazında (13 Zilhicce) sona erer. Toplamda beş gün boyunca her farz namazın ardından getirilir.


3. Hükmü:

Hanefi mezhebine göre teşrik tekbirlerini getirmek vaciptir, yani güçlü bir sünnet olup terk edilmemesi gerekir. Şafii ve Hanbeli mezheplerinde ise sünnet-i müekkede (kuvvetli sünnet) olarak kabul edilir. Maliki mezhebinde ise müstehap (yapılması sevap olan) olarak değerlendirilir.


4. Nasıl Getirilir:

Teşrik tekbirleri, her farz namazın ardından (sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları) selam verdikten hemen sonra söylenir. Hem tek başına kılınan hem de cemaatle kılınan namazlar için geçerlidir. Kadınlar da bu tekbirleri söylerler.


5. Tarihsel Arka Plan:

Teşrik tekbirlerinin kökeni, İslam'ın erken dönemlerine dayanır ve Kurban Bayramı ile doğrudan ilişkilidir. Bu tekbirler, Allah’ın büyüklüğünü ve yüceliğini ilan etmenin bir yolu olarak, Hac ibadetinin bir parçası olan Mina'daki teşrik günlerinde (Kurban Bayramı günleri) Müslümanlara emredilmiştir.


6. Teşrik Tekbirlerinin Sözleri:

Teşrik tekbirleri şu şekildedir:

```

Allahu Ekber, Allahu Ekber,

La ilahe illallahu vallahu Ekber,

Allahu Ekber ve Lillahil Hamd.

```

7. Teşrik Tekbirlerinin Anlamı:

- **Allahu Ekber**: Allah en büyüktür.

- **La ilahe illallah**: Allah’tan başka ilah yoktur.

- **Ve lillahil hamd**: Hamd Allah'a mahsustur.


8. İlgili Ayetler ve Hadisler:

Teşrik tekbirleri, özellikle Hac ibadetine ve Kurban Bayramı'na bağlı olarak vurgulanır. Bu tekbirler, Zilhicce ayının faziletlerine ve bu dönemde yapılan ibadetlerin önemine dikkat çeker.


9. Günümüzde Uygulama:

Günümüzde Müslümanlar, Kurban Bayramı süresince teşrik tekbirlerini cemaatle kılınan namazlardan sonra topluca veya bireysel olarak getirirler. Bu, hem camilerde hem de evlerde uygulanabilir.


Sonuç:

Teşrik tekbirleri, Müslümanlar için önemli bir ibadettir ve Kurban Bayramı ile Hac günlerinin manevi atmosferine katkıda bulunur. Bu uygulama, Müslümanların Allah'ın büyüklüğünü ve yüceliğini sürekli olarak hatırlamalarına ve ifade etmelerine yardımcı olur.

9.6.24

ESENTEPE -RAMAZAN DEDE-GEREDE


 

RAMAZAN DEDE-GEREDE




 

MUTLUYDUK O ZAMANLAR

 


BİR  VARMIŞ  BİR  YOKMUŞ

Yerdik peynirli dürümü.sallardık tırpanı.

Öğlenin sıcağında çıkardı kafanın dumanı.

Harmana getirip sürerdik sapı samanı.

Ama yinede mutluyduk o zaman.

——————————————

Güneş altında su gibi akardı terimiz.

Yılan derisi gibi gavlardı sıcaktan derimiz.

Akşam yatakta sır sır sızlardı her bir yerimiz.

Yinede mutlu yaşardık o zaman.

——————————————

Horoz ötümünde gider akşama dönerdik.

Akşam öğünü için patetesi ateşe gömerdik.

Gözümüz yatakta kalır mum gibi sönerdik.

Yinede mutluyduk o zaman.

———————————————

Bir yanda bostan,ırğatlık,harmanı yaylası.

Azzik götürenin elinde helke.sırtında balası.

İmece ile iş yapadı komşusu dayısı halası.

Yorgunduk ama mutluyduk o zaman.

——————————————

Go sabunla çıkarırdık sırtımızın kirini.

Bir yerimiz ağrısa alıp getirirdik birini.

Doktor yerine kullanırdık aspirini gırıpini.

Yinede mutluyduk o zaman

——————————————-

Her dağ’da vardı yayla denen obamız.

Akşam olunca meşeyle dolardı sobamız.

Baş köşede otururdu ana babamız.

Yinede mutlu yaşardık o zaman-

———————————————

Kerpiçden taştan olurdu evin duvarı.

Yan odadaki ahıra dıkardık malı davarı.

Su değirmeninde üğütürdük unu zavarı.

Yinede çok mutluyduk o zaman.

———————————————

Azıcık aşımızla ağrımazdı başımız.

Bir misafirimiz gelse eğilmezdi kaşımız.

Gelene hizmet vardı farketmezdi yaşımız.

Yinede çok mutlu olurduk o zaman.

——————————————-

Altımızda ottan döşşek üste mitil yorgan.

İşin yoksa çedeneyi islat döğ yap çul urgan.

Parasızlıktan herkes kesemezdi kurban.

Fakirdik ama mutluyduk o zaman.

——————————————-

Büyükler eşşek’le odun getirirdi dağdan.

Çocuklar hırsızlık yapardı bahçeden bağdan.

Haberimiz bile olmazdı günden aydan.

Yokluk vardı ama huzurluyduk o zaman.

———————————————

Ulaşım aracı olarak eşşekle kağnımız.

Gıkımız çıkmazdı çalışırken yansa canımız.

Sopa yemiş gibi ağrırdı her bir yanımız.

Yinede mutluyduk o zaman.

Alıntı